آموزش ادمین اینستاگرام

آموزش ادمین اینستاگرام

آموزش ادمین اینستاگرام

آموزش ادمین اینستاگرام

واژه Admin در زبان انگلیسی مخفف عبارت Administrator است .

در دنیای آی تی و اینترنت واژه ادمین زیاد مشاهده شده و با گذشت زمان به حالت مخفف شده ادمین قرار گرفته است . واژه ادمین مدت ها است ، در میان افرادی که در فضا های مجازی قرار دارند ، رد و بدل می شود .

جالب است بدانید که بیش از یک میلیارد حساب در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد . به طور کلی ادمین به شخصی گفته می‌ شود که یک پیج یا چندین پیج را بتواند مدیریت کند .

پروفایلی که وجود دارد گاهی به صورت عمومی ، گاهی تجاری و گاهی خصوصی . اما مهم ترین اصل این می باشد که ادمین هر نوع اکانتی را بشناسد و در واقع بهترین آنها را متناسب با نیاز خویش برگزیند .

● وظائف ادمین :


ادمین ها همچون مدیر های سایت دارای یکسری وظایفی می باشند که بایستی آنها را به صورت دقیق انجام دهند .

از جمله این وظایف ادمین عبارت است از :


استوری گذاشتن : شخصی که به عنوان ادمین در حال فعالیت است باید بداند که در چه ساعت هایی تعداد بازدیدکنندگان از استوری وی بیشتر می باشد

و تلاش کند که استوری ها را در آن ساعت بگذرد . در مرحله استوری ‌گذاشتن نکات زیادی وجود دارد که به تمامی آن ها باید توجه کافی شود .

انتشار ویدیو و فیلم جواب دادن به کامنت ها و نظرات کاربران افزایش تعداد اعضای پیج مواردی است که ادمین باید حواسش به آن ها باشد و مسائل مربوط به آن ها را رعایت کند .

توجه داشته باشید که یک ادمین باید بتواند که از روش‌ های متفاوتی همچون کامنت گذاری ، هشتگ گذاری و غیره استفاده کند و بدینوسیله تعداد اعضای پیج را افزایش دهد .
از نکات مهم که ادمین باید داشته باشد صبر و تحمل زیاد است ؛ چرا که وی باید با حوصله زیاد به سوالات کاربران در دایرکت و یا کامنت پاسخگو باشد .

وی بایستی با حوصله کامنت های توهین آمیز را که در دایرکت و یا جاهای دیگر از سوی افراد متخطی ارسال می گردد به سرعت حذف کند بدون اینکه عصبانیت

از سمت وی در کار باشد . توجه داشته باشید در صورتی که پیج شما کاری و تجاری است ، ادمین باید در دایرکت پاسخگو باشد تا از این طریق بتواند کاربران را تبدیل به مشتری کند ،

به گونه ای با افراد چت کند که ابهامی در ارائه خدمات و محصولات نباشد ، باید خیلی خوب محصولات و خدمات را به افراد توضیح دهد و برایشان شفاف سازی کند .

وظایف دیگر ادمین

از دیگر وظایف یک ادمین حفظ و نگهداری امنیت پیج می باشد . به طور کلی شخص ادمین بایستی قادر باشد که امنیت را در پیج برقرار نماید و تا حد امکان از هک شدن پیج از سوی هکر ها پیشگیری نماید .

خلاقیت در تولید محتوا از دیگر وظایف یک ادمین می باشد ؛ او می تواند از یک سری قوانین و قواعد به منظور تولید محتوای متنی و ویدیویی استفاده کند .

همچنین آشنایی با شیوه های تبلیغات یکی از روش هایی می باشد که موجب جذب کاربر می گردد ؛ بنابراین به عنوان یک ادمین بایستی همه روش های تبلیغات را یاد بگیرید .

●چطور تبدیل به یک ادمین حرفه ای شویم ؟(آموزش ادمین اینستاگرام)


ممکن است این سوال ایجاد شود که چگونه به یک ادمین حرفه ای تبدیل شویم ؟:

همانگونه که می ‌دانید تمامی وظایف از سوی ادمین به طور دقیق قابلیت انجام شدن را نخواهند داشت ، به عنوان مثال اینکه یک پست و استوری را در یک تایم مشخص منتشر کنند،

کار راحتی نیست و یا اینکه از چه نوع هشتگ‌ هایی استفاده کنند . در واقع تمامی این موارد نیاز به آموزش دارند . اگر قصد ادمین شدن دارید بایستی در دوره های آموزشی شرکت نمایید .

● آشنایی با محیط اینستاگرام


یکی از مسائل ساده و پیش پا افتاده که یک ادمین اینستاگرام باید آن را دارا باشد ، آشنایی هر چه بیشتر با محیط های اینستاگرام می باشد .

برای آشنایی با فضای اینستاگرام بایستی اندکی تجربه داشته باشید بدین معنا که مدت زمانی را با این شبکه اجتماعی کار کرده باشید و خیلی خوب با اصول و مبانی مربوط به این برنامه آگاهی داشته باشید .

از جمله مواردی که باید افراد نسبت به آن ها آشنایی داشته باشند و معمولاً در روز های اولیه استفاده از اینستاگرام یاد می گیرند

لایک و کامنت ، تغییر عکس پروفایل ، استفاده همزمان از چندین اکانت در اینستاگرام ، مراحل ثبت نام ، منشن کردن ، تغییر متن پروفایل ، لینک و بیوگرافی و غیره است .

● آشنایی با محیط اینستاگرام


به طور کلی از جمله مهمترین وظایف یک ادمین پیج اینستاگرامی تولید محتوا و تعیین تاکتیک های مربوط به آن و هدف گذاری صفحات می باشد .

به عبارت دیگر بایستی یک برنامه هفتگی جهت تولید محتوا برای پیج مشخص شود و با تکنیک های متفاوت تولید محتوا آشنایی زیادی پیدا کند .

برای محقق شدن این گونه اهداف تعیین شده بایستی به تولید محتوا بپردازد و با ابزارهای متفاوت تولید محتوا و همچنین ساخت ویدیو و ویرایش تصاویر آشنایی پیدا کند .


ادمینی که در پیج اینستاگرام فعالیت دارند یکی از وظایفش گذاشتن پست از که انجام چنین کاری نیازمند دانش مهارت و تجربه است .

برای اینکه بتوانید طریقه گذاشتن پست و مواردی از این قبیل را یاد بگیرید در دوره‌ های آموزشی که از صفر تا صد آموزش می ‌دهند شرکت نمایید .

● اجرای کمپین های تبلیغاتی(آموزش ادمین اینستاگرام)


اگر قصد دارید که به عنوان یک ادمین اینستاگرام فعالیتی را آغاز نمایید ، بایستی قادر باشید یکسری کمپین های تبلیغاتی را با اهداف خاصی برگزار نمایید .

در واقع اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به تجربه و مهارت زیادی نیاز دارد و همچنین باید با انواع پیچ هایی که تبلیغات را بر عهده می گیرند آشنایی داشته باشید .

همچنین تجربه کافی به منظور تبلیغات بیشتر را دارا باشید که با تعرفه های متفاوت یک سازمان بتوانید یک سری کمپین‌ های متناسب با کسب و کار خویش برگزار نمایید .

در حقیقت تبلیغات دارای اصول و استراتژی های زیادی است که تمامی این موارد را یک ادمین شبکه اجتماعی به ویژه ادمین اینستاگرام یاد داشته باشد .

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *